Monday, November 14, 2011

self care

 “Our lives improve only when we take chances and the first and most difficult risk we can take is to be honest with ourselves.” -Walter Anderson

Doszlam do miejsca w moim zyciu, w ktorym mam naprawde duzo spokoju wewnetrznego. Teraz czas wziac kolejny krok i poprawic swoja relacje ze swoja strona fizyczna. Mam bardzo kiepska relacje ze swoim cialem. Wlasciwie od zawsze walcze z otyloscia, mimo ze patrzac na zdjecia z mlodosci otyla nie bylam, ba bylam wrecz wysportowana. Zrobilam wiele krzywdy mojemu cialu - mimo wszystko wciaz nie choruje, i powinnam byc mu za to bardzo wdzieczna. Od kilku miesiecy nosze sie z pewna mysla. Poniewaz moje zycie wypelnione jest do absolutnych granic -praca z czestymi wyjazdami sluzbowymi, duzy dom, voluntariat - self care, czyli dbalosc o siebie, o swoja strone fizyczna jest na ostatnim miejscu. i przyszedl czas zeby to zmienic. I zeby to zrobic musze wygospodarowac wiecej czasu dla siebie. I bede musiala zrezygnowac z voluntariatu, narazie na rok. Jest to trudna decyzja bo przerwe dzialalnosc w momencie gdy nasz program zaczal sie ladnie rozwijac, i coraz wiecej ludzi zaczelo sie w niego angazowac. Bedzie mi tez trudno, bowiem poznalam przez ten voluntariat wyjatkowych ludzi, i bede za nimi troche tesknic. Od kilku lat jestem tez czescia wyjatkowej kongregancji koscielnej, gdzie wiekszosc ludzi jest z Afryki lub z Karaibow, i sa to ludzie o wielkich i dobrych sercach. Postanowilam jednak ze zmienie to kongregacje, bowiem potrzebuje spedzic wiecej czasu z moim G. i znalezlismy inna kongregacje, w ktorej bedziemy miec okazje obydwoje bardziej skorzystac duchowo. Przemyslalam i przemedytowalam te decyzje, teraz bede musiala przeprowadzic kilka trudnych rozmow. Z pracy nie moge zrezygnowac, i musze wiecej wykroic czasu dla siebie.

4 comments:

  1. W takim razie będziemy się wspierać :) bo ja też zamierzam na poważnie zabrać się za moją "stronę fizyczną"
    Czy zmiana kongregacji odbywa się w ramach jednego wyznania chrześciajńskiego, jednego sposobu praktykowania? Czy też jest to zmiana poważniejsza?, coś jak przejście z katolicyzmu na luteranizm?

    ReplyDelete
  2. No to super!!! Co zamierzasz Kasiu? Ja musze opracowac sobie regularny plan ruchu.

    Ja juz niemalze od poczatku mojego pobytu w USA jestem w kosciele episkopalnym, ktory jest czescia kosciola anglikanskiego. Byl okres w moim zyciu ze studiowalam troche teologie i troche "bywalam" w innych denominacjach, ale ten kosciol episkopalny jrst najblizszy mojemu rozumieniu Boga. Ta kongregacja do ktorej nalezy moj maz to kosciol poszukujacych i watpiacych - ma silny element edukjacyjny. Moja parafia top kosciol, ktory jest miejscem dla wszystkich.

    ReplyDelete
  3. Od czasu do czasu przychodzi taki moment w zyciu czlowieka, kiedy trzeba sobie troche rzeczy poprzestawiac i na nowo ustalic priorytety. Dasz rade, bo jak nie Ty, to kto?
    Przy okazji zerknij do mnie jak bedziesz mogla, popelnilam notke na temat planowania swiat:)) Zrobilam to na przykladzie Thanksgiving, wiec moze cos Ci sie przyda.

    ReplyDelete
  4. R-->Stardust
    Widzialam i nadaje sie to do wydrukowania w jakims poradniku. Genialne. My w tym roku spedzamy swieta sami, i nastawaim sie na powietrze i ruch - jadla bedzie symbolicznie ale pieknie. Ja sobie zamarkuje ten wpis, gdybym miala organizowac jakies przyjecie. gdzies na jakims kursie dla menadzerow, powiedziano nam ze w naszej pracy najwazniejszy jest czas ktory spedzamy na planowaniu.

    HAPPY THANKSGIVING!!!

    ReplyDelete